Sunday 20 August 2017

Forex Trading Strategi Utan Indikator


Forex Trading Strategy. Nick s Forex pris Action Strategy. Welcome till den senaste upplagan av min Forex trading strategi. Min Forex trading strategi bygger helt och hållet på prisåtgärder, inga indikatorer, inga förvirrande tekniker, bara rent pris. Jag har utvecklat, tweaking, Och förbättra min prissättningsstrategi sedan 2005 Denna handelsstrategi är tio år då den har överlevt stora förändringar i marknadsförhållandena, hög volatilitetsperioder, låg volatilitetsperioder och allt annat Forex-marknaden har kastat på den. Och det är skönheten i Handla en prishandlingsstrategi. Indikatorbaserade strategier är låsta till marknadsförhållandena de skapades för Prisåtgärden är flytande, det anpassar sig enkelt till förändrade förhållanden, till olika par, till olika tidsramar och till och med till olika handlare. Viktigast är prisåtgärder tillåter Du ska hålla din handel enkel. Att hålla din handel enkel. Den viktigaste principen i min Forex trading strategi är att fortsätta handla enkelt jag är emot över complica Tinghandel Eftersom ju enklare din strategi är, desto effektivare kommer du att vara som en näringsidkare. En av de viktigaste målen med min prisstrategi är att hålla mina diagram rena. Det enda jag lägger på mina diagram är stöd och motståndsområden jag använder Dessa stöd - och motståndsområden i samband med ljusstakeanalys för att handla Forex Packing, mina kartor fulla av indikatorer skulle göra det omöjligt för mig att läsa prisåtgärder. Utveckling utan indikatorer gör min Forex tradingstrategi enkel, stressfri och effektiv. Vad gör en ren Forex diagram ser ut här Här är en bild på min EUR USD 4 timmars diagram. Min rena och enkla Forex trading strategi. Detta diagram är klart och lätt att förstå, det finns inget som distraherar dig från läspris. Det är därför jag älskar min Forex trading strategi. Vissa handelsstrategier är en absolut röra av indikatorer Kolla in bilden nedan, vissa människor handlar faktiskt som. En rörig indikatorbaserad Forex-strategi. Varför skulle du vilja handla som this. Indic Atorer som krävs för denna handelsstrategi. Så att handla med min Forex Trading Strategy använder jag inga indikatorer. Jag tycker inte alls om att använda Forex-indikatorer, eftersom jag hittar data värdelösa, eftersom de lagrar nuvarande pris. Om du vill vara i ögonblicket och ta Handel baserat på vad som händer just nu måste du basera handel på nuvarande prisåtgärd. Vilka valutapar kan du handla framgångsrikt med Forex Price Action. My Forex Trading Strategy kommer att fungera på valfritt valutapar som är gratis flytande och regelbundet handlas. Detta beror på att min metod är baserad på prisåtgärd. Det innebär att du kan använda denna handelsstrategi för att framgångsrikt byta alla valutapar du hittar på din Forex trading platform. Som sagt, föredrar jag personligen att koncentrera mig på några få valutapar på någon Jag tycker att det är alltför distraherande att försöka hålla reda på för många par samtidigt. Jag handlar främst på EUR USD, USD CAD och AUD USD. Jag handlar i allmänhet om dessa valutapar som de är mest förutsägbara och deras rörelse Är mjukare Du kan inte hitta slumpmässiga hopp om det inte varit några mycket oväntade nyheter, vilket är ganska sällsynt. Om du föredrar att handla en viss Forex-session som London, New York och Asian session, välj sedan de viktigaste valutapar som är aktiva Vid dessa tider. Prishandel handlar bättre om längre tidsramar. Eftersom detta Forex Trading System är baserat på prisåtgärd kan du handla vilken tidsram som helst från en timme eller mer. Jag koncentrerar mig huvudsakligen på en timme, fyra timmars och dagliga diagram. Dessa Är konsekvent det mest lönsamma, eftersom mönstren är lättare att få plats och leder till mer konsekvent vinst. Typer av prisåtgärdsanalys. För det första använder jag två former av Price Action Analysis. Support och Resistance lines. Candlestick analysis. How att skriva handel med Min Forex Trading Strategy. Due till den senaste ekonomiska osäkerheten och länderna förlorar sina kreditbetyg etc, valutor är inte handel som de normalt skulle det har lett till att jag handlar omkallelser uteslutande. Jag letar efter Starka omkastningsuppställningar som bildas ovanpå mina stöd - och motståndsområden När ett mönsterformulär indikerar en omkastning ställer jag in ett utlösningspris och anger handeln. Jag tar flera affärer varje vecka. Målstrategier Mål och Stopp. Mål Mina mål är på Genomsnittlig 80 pips Stoppar Min slutsteg är i genomsnitt 40 pips. Dessa mål och slutar skiljer sig åt under olika marknadsförhållanden. Normalt tillåter jag prisåtgärder för att bestämma mitt mål och stoppa. Det betyder att jag kommer att läsa ljusen och ställa in mitt stopp baserat på de senaste höga och låga A Gemensam plats för ett stopp kommer att vara över eller under de senaste höga eller låga. Hur man anpassar handelsstrategin kring nyhetsmeddelanden. Jag använder Forex Calendar från att hålla reda på ekonomiska data Statistiskt har jag funnit att jag inte behöver undvika Handel med höga nyhetsmeddelanden Faktum är att jag genom handel via de flesta nyhetsmeddelanden slutar göra mer vinst. Bankar och andra stora handelsinstitut betalar miljoner för analytiker och dataflöden som gör det möjligt för dem att göra e Ducated gissning om kommande ekonomiska datautgåvor Dessa gissningar är införda i pris innan uppgifterna släpps. Om en handel skapas före en stor ekonomisk datafrisättning kan det vara ett tecken på att stora institutioner är positioner själva för frisläppandet. Om prisåtgärder är Berättar att du är kortfattad, det finns vanligtvis en orsak. De enda nyheterna jag undviker är oförutsägbara nyheter eller mycket stora konsekvenser nyheter, här är en snabb lista. Tal av centralbankens ledare eller politiker. Intresseanmälningar eller något direkt relaterat till räntorna. NFP-rapport, namnet ändrades för en tid sedan till arbetsförändringsrapporten för icke-jordbruksföretag. Du bör också se upp för viktiga politiska möten som toppmötet i G7 och G8. Det senaste toppmötet i G7 i juni 2015 orsakade många oförutsägbara drag i euron. För det mesta kan nyheterna säkert ignoreras. Det enda jag inte gör är att skriva in en handel som utlöses av ett pressmeddelande. Nyhetsbaserade rörelser tenderar att återgå snabbt, så om jag har en inmatningsutlösare tar jag bort Det innan någon större pressmeddelande. Som du kan se är min Forex Trading Strategy enkel och tillåter dig att göra pips under alla marknadsförhållanden, med nästan alla valutapar. Forex Trading Without Indicators.01 07 2014 9 00 AM EST. Forexhandlaren Johnathon Fox, c-distributör, förklarar hur prisåtgärder förenklar handelsprocessen och tankesättet som krävs för att vara lönsamt. Om en undersökning lämnades ut till detaljhandels - och futureshandlare och en av de frågor som ställdes var vilken metod eller system som gjordes De handlar först med, utan tvekan skulle den stora majoriteten av handlare säga att de började med indikatorer som rörande medelvärden, stokastiska, MACD, Bollinger Bands och listan över fortsätter och fortsätter. Jag är mycket lycklig att jag får prata och Hjälpa handlare med sina handelsmål varje dag och listan över system och metoder som jag stöter på med indikatorer är oändlig. Du behöver bara titta på något Forex-forum för att se hur många nya handlare klättrar över valutasystemens thr Eads letar efter de senaste indikatorerna och EA-s eftersom människor kommer fram med nya indikatorsystem varje chans att de inte blir nödvändigtvis lönsamma. Grundindikatorerna är så populära att de matas in i den nya näringsidkaren tror att indikatorn kan hjälpa till att förutsäga var pris Kommer att gå För att förstå indikatorer på rätt sätt måste handlare förstå hur indikatorer byggs och projekta sin information 99 av alla indikatorer är byggda med hjälp av gammal prisinformation för att göra en fördröjningsindikator Exempelvis byggs ett glidande medel med gammalt pris för att flytta Linje som handlare kan använda på ett antal sätt. Det stora problemet med indikatorer är att de alltid släpar och handlarna använder tidigare information för att styra dem. Med andra ord använder de långsammare information för att göra live trading calls. A Dangerous Trading Mindset Andra stora oro med indikatorer är att handlare mycket sällan stannar vid en indikator och det är ofta där saker börjar gå ihop i paret Ader s mindset En ny handlare kommer ofta att ha en eller två vinnare med sin första indikator Det spelar ingen roll hur många förluster som näringsidkaren har eller ens om de blåser hela sitt konto Vad den näringsidkare tenderar att komma ihåg är den första indikatorn som hjälpte dem att göra en Vinnande handel och mest av allt kommer handlaren att komma ihåg att den här första indikatorn hjälpte dem att förutsäga rätt var priset gick. Alla dåliga tankar och förluster har blivit helt drivna till sidan eftersom näringsidkaren redan har flyttat till vad som kommer nästa och de Har redan utarbetat EXACTLY hur de kommer att göra allt tillbaka och mycket mer. Näringsidkaren kommer ofta att tro om en indikator hjälpte mig att göra en vinnande handel, så är två indikatorer säkert för att hjälpa mig att förutse var priset går ännu bättre och då när Två hjälper inte, tre måste vara ännu bättre osv, men problemet är att som så många saker i handel, det gör det helt enkelt inte så här som jag förklarar nedan Människor i vardagen är programmerade att tänka Att någonting som är värt, inte kan vara enkelt och nya handlare ofta spenderar mycket tid på att försöka göra komplicerade handelar med att lägga till fina indikatorer för deras handel, eftersom de mer indikatorer de lägger till desto mer kommer de att kunna förutse var priset går, men det här Är den fullständiga motsatsen till vad handlare behöver göra. Denna tankesätt är en fälla som är mycket lätt att falla in eftersom näringsidkaren snabbt kan hitta sig att lägga till fler och fler indikatorer när han börjar ha fler och fler förluster med den felaktiga tanken att indikatorer kommer att Hjälpa honom att förutse var priset går. Vad som slutar hända är att näringsidkaren går från början av sin handelsresa är i bästa tankegång att spela affärer, att ha så många indikatorer på hans diagram och vara i en komplett rubbning och tillstånd av analysförlamning Näringsidkaren slutar med så många indikatorer på sina diagram att de alla slutar motsäga varandra och näringsidkaren kan inte längre göra handel eftersom han är så förvirrad på vad han sh Ould gör så vad ska handlaren göra. Tid för att flytta till prisåtgärd Den mest enkla och okomplicerade handelsmetoden i världen är prisåtgärd Allt som behövs för handelskursåtgärder är ett tomt råprishandlingsschema och din handelsmetod Stor skillnad mellan indikatorer och prisåtgärder är med indikatorer som du använder gammal fördröjning av prisaktivitetsinformation för att försöka förutse framtiden, men med prisåtgärder läser du kontinuerligt råpriset och det levande priset som det skrivs ut på diagrammet. Det finns inga Indikatorer eller yttre påverkan alls används för att handla prisåtgärder I grund och botten handlar prishandelshandeln om att kunna läsa priset och göra affärer på ett diagram, på vilken marknad som helst, i vilken tidsram som helst och utan att använda några indikatorer alls. Utbildning och engagemang är nödvändiga för att lyckas med prishandelshandel precis som alla andra handelsmetoder eller system som är värda, men anledningen till att prishandeln är så framgångsrik och så många profes Sional handlare använder det är för att det förenklar handelsprocessen och tankesättet som krävs för att vara lönsamt. Aktivera JavaScript för att visa kommentarer som drivs av Disqus. Hur handlar du utan indikatorer Steg för steg Guide till diagramanalys. Låt vara ärliga, mest handlare LOVE Indikatorer finns det alltid ett element av spänning när du upptäcker ett nytt glänsande verktyg för att tinker med på dina diagram. Men den verkliga sanningen är att alla söker efter en fiktiv helig graalindikator som kommer att ta bort ångest från handelsbeslut. Du vet förmodligen alltför väl, det här utvecklas till ett kärlekshattförhållande när ingenting lever upp till dina förväntningar. Sedan eskalerar du till en ond jaga för den perfekta indikatorn som utövar mycket bortkastad energi. Nu när du är på din handelsresa Kommer att säga till dig själv Jag vill lära mig hur man handlar utan indikatorer. Oavsett vad som har lett dig till denna punkt kommer det här nya kunskapssökandet generellt att leda dig till vägen till pris Action trading. Pris handling är en metodik, en färdighet att läsa de nakna ljusstakarna direkt. Som en pris aktör handlar du om dina beslut uteslutande på vilket pris som gör just nu jämfört med vad det har gjort tidigare. Idag skulle jag vilja För att få dig med lite startkunnighet för att leda dig till indikatorfri handel med en enkel steg-för-steg guide för att få känna till ett prisschema som slutligen släcker den döda sökningen efter heliga grilltillbehör. För de som redan är aktiva Pris aktionshandlare, fortsätt läsa det är alltid bra att uppdatera ditt sinne om grunderna för att hålla dig förankrad till de fundament du handlar från. Steg 1 Läs marknadsstrukturen. Jag tror att ett stort hål finns i många näringsidkares beslutsprocess Oförmåga eller försumlighet att läsa marknadsstrukturen innan du drar avtryckaren. Förstå marknadsstrukturen stämmer i grunden med diagrammet och får en bra läsning på vilken väg vinden blåser. Det är en så enkel bac K till basics skicklighet, att många bara förlorar kontakten med. Även om marknadsstrukturen är grundläggande teknisk analys är det mycket viktigt att du behöver det inbäddade i varje handelsbeslut du gör. För dem som inte vet vad jag menar när jag säger marknadsstruktur Oroa dig inte att det är så enkelt. Marknadsstrukturen tolkar arrangemanget med höga och låga poäng på diagrammet, eller för att uttryckas mer blunt är det den tekniska analysen av kombinationen av högre höjder HH och högre låga HL eller lägre Låga LL och lägre höjder LH som ibland kallas svänghöjder eller - lågor. Ordern där nya höjder eller lågor uppstår kan ge dig en väldigt solid grund för att bestämma var marknaden rör sig eller inte flyttar till. Basstruktur Analysen hjälper dig att identifiera saker som de flesta handlare överraskande kämpar med med att prishandlingen kan kommunicera till dig om en marknad är. I en tjurig trend. I en Bearish Tend. Ranging Between Two Levels. Emerging in a New Trend. Forming a Major BottomTill toppen. Om du följer svänga höga och låga poäng på ett prisschema kan du bygga en bra grund för din tekniska analys. Många handlare har utsikt över marknadens struktur och kämpar därför med enkla saker som att bestämma när marknaden trender eller Där marknaden flyttar till. Identifiera Trending Structure. Everyday, dyker samma fråga upp. Hur identifierar jag trenden. Det här är en så enkel hinder som hindrar alltför många handlare från att utvecklas med sina kartläsningsförmågor. Många försöker använda komplexa indikatorer, Eller matematiska indikatorer för att berätta för dem när en marknad trender. Det är helt onödigt att du inte lita på programvara för att berätta om en marknad är trendig eller inte, det tar bara sekunder om du följer denna enkla regel. En trendmarknad är en som är Gör högre höjder och högre lågor ELLER en marknad som gör lägre låga och lägre höga. Det verkar bara enkelt att vara sant rätt Tja, lita på mig det är allt du behöver se upp för att identifiera trending S Om du kan identifiera den här enkla strukturen kan du identifiera en trend. Det är nästan som att koppla samman prickpusseln. Karta ut de stora svänghöjderna och nedgångarna, anslut sedan dem, som jag har gjort med de gula pilarna och du kommer att se Trendstrukturen. Även om trendingmarknaderna är de ideala förutsättningarna för att tjäna pengar, blir handlare så brända av dem, eftersom de antingen handlar i fel riktning eller går ut ur positionen. Tänk på att du vill köpa lågt, sälja högt så allmänt Talar vill du vänta på pris för att återgå till svängbanor eller svänga höga innan du går in i trenden. Det är inte den näringsidkare som jagar pris eftersom det gör nya höjder eller låga, kommer nästa retracement sannolikt att stampa ut dig. Lätt identifieras genom att ansluta svänghöjderna och nedgångarna tillsammans, avslöja en nedåtgående steg eller uppåtgående svängande rörelse på marknaden. Nya höjder skrivs ut i en hausseuropeisk trend och nya lågtryck skrivs ut i en bearish trend. Använd omskolning till swing h Ighs eller lows för att gå in i trenderna på optimal position. Ranging Market Structure. Ranging marknader kan vara väldigt lätt att se och andra gånger lite svårare Problemet med olika förhållanden är att de är en neutral, något som är typ av sidledsmarknad vilket skapar en oönskad handel Miljö. I ett textboksscenarie varierar marknaderna när priset fastnar mellan två huvudnivåer, så att du kontinuerligt ser höga och låga utskrifter på samma horisontella nivåer. Alla känner till textbokens intervallstruktur men det förekommer sällan i varje dagsmarknader. Ställen är Normalt rörigt och turbulent och har inte tydligt definierade övre och nedre gränser. Generellt måste du identifiera intervallet genom att markera svängpunkter som uppträder i samma område. Notera hur annorlunda marknaden är i diagrammet ovan. Detta är en mer realistisk Exempel på hur intervall normalt beter sig och varför de kan vara så svåra att handla. Eftersom det inte finns någon tydligt definierad topp eller botten gör det svårt att peka rev Ersal trades Som du kan se får priset mycket bullriga runt gränserna, varför du måste vara försiktig när du försöker handla med dessa olika strukturer. Ju mer definierat intervallet desto bättre Några intervall är bara så bullriga, det är inte värt det Risk. Rangande marknadsstruktur är ganska rakt fram bara markera de extrema svängpunkterna som fungerade som vändpunkt för priset. Don t förvänta sig att det här är lika enkelt som exemplen på textboken kan bli mycket bullriga och använda allmänna områden snarare än strikta nivåer som Vändpunkter. Utgänglig marknadsstruktur. För att avsluta diskussionen om marknadsstruktur är det en mycket viktig sak att du behöver veta något som fäller många handlare och blir ett enormt svart hål för pengar. Du kan inte känna till hela marknaden Conditions. There är några diagram som är så galen, deras marknadsstruktur gör inte meningsfullt Om du inte kan läsa om situationen är det förmodligen inte värt att handla alls. Ibland finns det absolut ingen Förklaring till oregelbundet prisbeteende Även efter att du följt svängpunkterna och markerar marknadsstrukturen finns det inget som händer här. Det är inte den näringsidkare som tror att de kan analysera och slå på marknaden under några omständigheter, det kommer att förlora dig mycket pengar om du Försök detta Vänta på villkoren för att rensa upp och du kommer att kunna komma in på marknaden med mer självförtroende och uppnå bättre framgång. Sannolikt kan marknader vara kaotisk miljö som inte har någon mening. Inte skämmas för att inte kunna läsa alla Inre marknadstillståndet om du inte kan läsa marknadsstrukturen korrekt, lägg sedan inte pengarna bakom det. Steg 2 Identifiera sannolikt svängpunkter. Efter att du läst läget i diagrammet bör du veta vilken riktning du vill handla som S om du vill vara handel alls. Nästa viktiga sak att göra är att hitta det mest sannolika platspriset kommer att vända dig. Här kommer vi att stärka vår tekniska analys och använda saker som horisontell levande Ls och trend lines. Other handlare kan använda ytterligare tekniska vändpunkter som. Fibonacci levels. Pivot Points. Psychological prisnivåer som stora runda nummer. Men bara för posten, använder jag inte något av ovanstående i min tekniska analys jag sticker Till mycket grunder, och det tjänar mig bra. För att börja bygga ett ärende för hög kvalitet, hittar hög sannolikhet handel de logiska, beprövade vändpunkterna på diagrammet. Låt mig visa detta med enkel men kraftfull support och resistansanalys. Diagrammet ovan identifierar vi marknadsstrukturen och använder stöd och motståndsnivå för att markera potentiella vändpunkter. Nu kan någonting hända i Forex när som helst men det finns två mycket sannolika scenarier här. Priset kommer att återfalla i det gamla stödet och använda Det som nytt motstånd och omvända där. Priset kommer fortsätta att sälja till den stora utbudsstödsnivån, där vi sannolikt kommer att se priset vända eller åtminstone studsa av. Kom ihåg hur jag sa att de flesta handlare brukar få bur Ner av trender, eftersom de handlar ur position Följ diagrammet nedan för ett klassiskt exempel. Exemplet ovan visar hur marknadsstruktur och enkel teknisk analys kan hjälpa dig att verkligen börja behärska dina kartläsningsförmåga. Vi identifierar uppåtgående förhållanden och Markera också viktiga stödmotståndsnivåer för att peka på sannolikt vändpunkter. Vi kan se att den nuvarande positionen av priset är i dålig position att överväga att köpa in i trenden så här handlar handelsmännen förlora sina pengar genom trendhandel felaktigt. De tror väl, Trenden är upp, så jag börjar köpa Det kallas jagar pris eller köper ur positionen lär dig hur du skriver in en handel korrekt. Genom att följa marknadsstrukturen som jag visade dig i steg 1 vet vi att priset troligtvis kommer att återgå snart, Och korrigera till nya lows. This är där ordspråket köp lågt sälja högt kommer i spel Det betyder att använda trendens retracements till vår fördel och alltid komma in i trenden till ett smartare pris. Ibland stödjer r Esistance nivåer don t vettigt att använda så du måste anta en trendlinje från tid till annan Jag försöker vara mycket minimalistisk med trendlinjer eftersom det är väldigt lätt att få bäras bort. I de flesta fall behöver du bara ha en på Ditt diagram för att göra jobbet. Notera i diagrammet ovan var en nedåtgående trendlinje den viktigaste vändpunkten som lätt illustreras av de stora svängningarna, vilket innebär att man trycker ner lägre höjder varje gång. Det fanns några prisåtgärder som säljsignaler från trendlinjen vändpunkt, Som visade sig vara mycket lukrativa affärer. Dina mest framgångsrika affärer kommer att härröra från tekniska omkastningspunkter på diagrammet Hur många gånger har du tagit handel i mitten av ingenstans och sedan blivit stoppad? Istället fokuserar du på de uppenbara vändpunkterna Och använd dina favorit tekniska verktyg för att markera det troliga stället s pris förväntas studsa eller vända, för att ge dina affärer en bättre chans att lyckas. Steg 3 Vänta på en handelssignal. Det sista stycket av pusslet är att faktiskt vänta på en köpa Eller sälja signaler från ditt handelssystem Om du handlar om nakna prisdiagram, så kommer det troligtvis att vara i form av en ljusstakeomvandlingssignal eller ett katalysatormönster för breakout. Den vanligaste ljusstickssignalen är Refjection Candle och det bästa Utlösningssignal för att lära sig att handla utan indikatorer. För att sammanfatta denna handbok kommer jag att ta med alla steg tillsammans och använda ett avvisningsstearinljus som ett exempel på vår handelssignal. Så vi lyfter fram vår marknadsstruktur. Kom ihåg att läsa tabellen genom att följa Svänghöjder och låga Låt diagrammet kommunicera till dig vad det försöker göra. Vi kan se att denna marknad är för närvarande i konsolidering Jag är inte en stor fan av att försöka handla inom konsolideringsstrukturer, så det bästa är att vänta För en breakout innan du tar ytterligare åtgärder. När en breakout inträffar, och diagrammet ger mer lovande prisåtgärder, gå sedan vidare till steg 2 och identifiera potentiella vändpunkter för att förutse marknadssvängningar. Då behöver du tålamod Jag väntar på att din affärsidé ska komma till liv Marknaden är inte alltid tänkt att ge upp en signal, men när den inte tänker på det för mycket, vidta åtgärder. Efter att ha varit disciplinerad och tålamod nog att vänta på alla stegen här För att anpassa oss så får vi slutligen vår säljsignal som kontrollerar den sista rutan. I detta fall bildar ett bearish rejection ljus där vi ville ha det. Nyckeln till prishandel och handel Forex utan indikatorer är inte att tänka på saker för mycket. Håll handel Enkelt genom att följa dessa 3 steg. Ta dig själv en checklista. Steg 1 Läs marknadsstrukturen Marknaden är svag och trender ner eftersom det s gör nu lägre höjder och lägre nedgångar, så vi vet att vi vill vara en säljare på denna marknad. Step 2 Identifiera sannolikt svängpunkter Med hjälp av enkel support och resistans analys identifierar vi att en sannolik vändpunkt skulle vara det gamla konsolideringsstödet eftersom det var så starkt. Om det håller som motstånd, kommer marknaden troligtvis att vända här. Steg 3 wai T för en handelssignal I det här scenariot trycks kartongen ett baisseavstötningsstearinljus, vilket är en gemensam prishandelsförsäljningssignal. Försäljningsstearmens anatomi ser bra ut, det är stort inom intervallet och det låga priset låg under det öppna priset som gav ljuset En baisse kropp Detta är något jag gillar att se på mina avvisande ljus. Som du kan se denna handel fungerade mycket bra konsolidering breakouts generellt skapa explosiva drag så här om marknaden erbjuder en signal för att fånga dem. Om du blir Frustrerad med marknaderna för tillfället och känner att situationen alltid vänder sig mot dig, hoppar du förmodligen på ett av dessa 3 viktiga steg. Här kan du hända om du hoppar över eller inte inkluderar någon av dessa inställningar i din tekniska analys. Markettstruktur Om du försummer att läsa strukturen kan du enkelt komma in på mycket dåliga marknader och fångas upp i mycket oönskat turbulenta förhållanden. Identifiera Turning Points Många handlare går in på marknaden ur sin position, som att sälja Ing låg eller köp högt Vänta på att köpa de högre nedgångarna och sälja de lägre höga användningsvridpunkterna som horisontella nivåer trendlinjer för att förutse dessa swing points. Trading Signal Vissa näringsidkare kommer att göra något som kallas touch trading, som blint köper eller säljer Marknaden utan signal Det här kan fungera om du justerar steg 1 2 tillsammans snyggt, men att ha en handelssignal bekräftar principiellt handelsidean och ger den en bättre chans att arbeta. Skriv dessa steg på ett papper, skapa en checklista eller Ännu bättre, inkludera dem i din handelsplan. Detta kommer att hjälpa till att rätta upp din handel och hålla dig borta från de dåliga signalerna eller i ögonblicket impulsiva beslut. Jag hoppas att den här guiden kommer att hjälpa till med din handel. Jag följer personligen denna 3-stegsregeln När jag tittar på kartor När du har tillämpat dessa tre steg om och om igen kommer det så småningom att bli andra natur, och du kommer att kunna upptäcka högkvalitativa handelsmöjligheter inom några sekunder. Om du vill lära dig mer om re Prissättningsdiagram, prishandelshandel eller mina tradingstrategier, kolla in vårt krigsrum för handlare. Vi erbjuder en kurs för kurshandel som sträcker sig på den här lektionen och ger dig en djupare förståelse av läsningstabeller, bättre timing av dina affärer och lär dig mer Handelssignaler. Lämna dina kommentarer nedan, de inspirerar till mig och ge mig den positiva feedbacken som motiverar mig för att skapa mer innehåll så här för dig. Lycka till diagrammen denna vecka. Hade du njut av den här artikeln Det skulle innebära Mycket för mig om du kan dela det Vänligen lämna också dina tankar i kommentarfältet nedan.

No comments:

Post a Comment